оценка мотивации персонала

Кожен керівник мріє, щоб всі його підлеглі приходили вчасно і йшли, тільки коли виконають всі обов'язки, щоб їхні голови були сповнені оригінальних, корисних для бізнесу ідей, очі горіли ентузіазмом і пристрастю до роботи, а в серцях жило прагнення робити все ще краще. Простіше кажучи, щоб всі підлеглі були мотивованими. Насправді, це не така вже й фантастична мрія. Досить навчитися правильно оцінювати мотивацію персоналу сучасними методами.

Анкети по мотивації персоналу: Чому керівнику важливо знати про них?

Мотивація – досить неоднозначна річ. Часом, прагнучи заохотити підлеглих за досягнення і стимулювати їх працездатність, менеджер отримує зворотний ефект. Доведено, що зростання оплати праці, часті премії та інші матеріальні винагороди згодом входять в звичку, перестають бути мотиватором.

Досягнувши певного рівня доходів, задовольнивши першочергові потреби, рядові співробітники починають займатися другорядними, що стосуються їхнього особистого життя, стосунків у колективі або з друзями, відволікатися на розваги під час роботи або “йти в прокрастинацію”. І це лише один з багатьох прикладів, як незнання особливості особистості і її потреб може зробити ваші витрати на мотивацію персоналу марними.

Щоб дізнатися, які насправді життєві пріоритети співробітників і як краще їх мотивувати, використовуйте анкети для визначення мотивації персоналу.

Оцінка мотивації персоналу шляхом опитувань, тестування або анкетування – надійний спосіб зібрати корисну інформацію про ваших кадрах. Використовувати її можна не тільки для розробки мотиваційних програм і заходів, а й для оцінки кваліфікації, складання психологічного портрета, пошуку гідних претендентів на певну посаду, розкриття корисних здібностей і надання умов, в яких працівник проявить кращі трудові якості.

Анкети та тести з мотивації персоналу: як їх застосовувати кращим чином?

Анкети дослідження мотивації персоналу бувають різними. Їх структура і склад питань залежить від цілей анкетування, професійних, соціальних і психологічних особливостей групи або співробітника, який проходить опитування.

Тобто, перш ніж складати анкету для визначення мотивації персоналу, необхідно зрозуміти, яку інформацію, про що і для чого ви хочете отримати, і як плануєте розпоряджатися нею в подальшому.

Анкети дослідження мотивації персоналу бувають:

  1. Анкети по мотивації персоналу з закритими питаннями. У них опитуваним пропонуються готові варіанти відповідей або шкала оцінки ситуації. Такі анкети заповнюються легко і швидко, але в той же час кілька обмежують опитуваних у виборі.
  2. Анкети по мотивації персоналу з відкритими питаннями. Тут опитуваному пропонується самому сформулювати і написати розгорнуту відповідь. Такі анкети для дослідження мотивації персоналу більш докладні і дають більше інформації, але на їх заповнення респонденту доведеться витратити чимало часу. Головне, що анкета не була занадто довгою, щоб уникнути стомлюваності, а умови для заповнення були комфортними. Так можна істотно підвищити точність і щирість відгуків.
  3. Комбіновані анкети по мотивації персоналу. У них до питань з готовими відповідями надається вільне поле для вираження розгорнутого думки.
  4. Тестові анкети по мотивації персоналу. Тести – одна з найефективніших форм виявлення психологічних, соціальних та інших проблем ваших підлеглих. Для тестів відмінно підійде рейтингова оцінка проблеми, ситуації або фактора по заданій шкалі. Наприклад, від вкрай негативного ставлення до рівня повної задоволеності чим-небудь.

Якісна анкета для визначення мотивації персоналу

В будь-якій формі анкета дослідження мотивації персоналу повинна відповідати таким вимогам:

  • питання повинні формулюватися грамотно, точно, чітко і по можливості коротко;
  • анкета не повинна бути занадто великою;
  • якщо ви хочете в одній анкеті по мотивації персоналу задати питання на різні теми, краще розбийте її на ряд відповідних тематичних блоків;
  • починайте анкету для визначення мотивації персоналу з вітання і закінчуйте вдячністю за витрачений час, сили і увагу співробітника, так ви підвищите його лояльність, задоволеність опитуванням і допоможете повірити в вашу турботу про нього;
  • важливим фактором підвищення мотивації є перетворення і рішення, які слідують за опитуванням – доведіть респондентам, що вони не даремно старалися і ви врахували їх думки;
  • пояснюйте опитуваним, для чого потрібні анкети і тести по мотивації персоналу, це спонукає їх краще намагатися, заповнюючи їх, зробить відповіді більш відкритими, повними і об'єктивними.

Як зручніше і швидше провести оцінку мотивації персоналу?

Забудьте про необхідність складати, поширювати, збирати і обробляти паперові анкети. Ця трудомістка і довга робота залишилася в минулому, як тільки з'явилися цифрові ІТ-системи для анкетування. Одна з найбільш ефективних систем, які довели свою цінність в різних галузях – Yaware.Service.

Yaware.Service містить 3 основні блоки:

  1. Для розробки і оформлення цифрових анкет, в тому числі – анкет по мотивації персоналу, за допомогою зручних, інтуїтивно зрозумілих інструментів. Їх безліч, і з їх допомогою ви легко і швидко складете анкету будь-якого типу.
  2. Для розміщення анкет і тестів по мотивації персоналу на різних віртуальних і фізичних майданчиках (доступ до них можна отримати шляхом сканування QR-коду, через віджет на корпоративному або іншому сайті, через посилання, відправлену в електронному листі або SMS). З цим сервісом вам або вашим менеджерам по кадрам не доведеться ходити за кожним респондентом з проханням пройти опитування.
  3. Для обробки зібраних даних. Yaware.Service автоматично обробляє анкети, а потім надає підсумки по вибірці в читабельною, зручній графічній формі (графіки, таблиці, діаграми). Звіти можна отримати в особистому кабінеті системи або в повідомленні на мобільний гаджет.

Yaware.Service з успіхом і високою віддачею застосовується в різних галузях діяльності та бізнесу: для соціологічних опитувань в навчальних установах, для анкетування банківських клієнтів, клієнтів різних торгових установ, банків і навіть партнерів в секторі b2b.

Оцінка мотивації персоналу за допомогою сервісу зворотного зв'язку Yaware.Service – ваш перший крок до підвищення ефективності і продуктивності роботи співробітників. А значить, до нового етапу розвитку бізнесу, пошуку креативних ідей і зростання доходів.